Rozverný Fabulačník
Michal Ozogán

„Zájmy“ aneb užitečný obsah na Facebooku

„Zájmy“ aneb užitečný obsah na Facebooku

Většina lidí na Twitteru a Google plus prohlašuje plamennou řečí, že na Facebooku se nedá najít zajímavý obsah a že obsahuje akorát „výšblechty“ či nic neříkající #drunkstatusy. Takhle to ale není. Stačí si chvíli pohrát s blokací a váš stream bude čistý jako dětská prdelka.

Máte na výběr blokaci statusů, fotek, komentářů a liků, her či videí. Povypínat je můžete jak u konkrétních lidí, tak i celých seznamů, které částečně kopírují funkci kruhů. Nic proti Google+, ale takhle pokročilou správu ještě nenabízí.

Tak kde je ten zajímavý obsah?

Teď ale jak se jednoduše dostat k zajímavému obsahu. Facebook obsahuje tzv. zájmy, které mají velmi podobný systém jako kruhy na Google+, ale v něčem se přeci jen liší.

Zájmy můžete vytvářet omezeně, soukromě (což je velmi omezené omezeně) nebo veřejně. Lze do nich přidávat jak stránky tak osoby. Jednotlivé zájmy navíc mohou odebírat i další uživatelé. To je hlavní oproti Google+, kde lze kruhy jen sdílet.

Každý „zájem“ má svůj vlastní stream, čímž se částečně ruší neduh Facebooku, že některé příspěvky k vám vůbec nemusí dorazit. Pokud si ho rozkliknete, mělo by se vám objevit všechno a nepřijdete o jedinou zprávu.

Jak to všechno použít?

Zajímavý obsah samozřejmě neroste na stromech a budete ho muset najít. Zdrojem vám budou lidé s odběry a samozřejmě i stránky s tématy, která vás zajímají. A jelikož jsem měl k dispozici sociální seznam na sleduju vytvořil jsem z něj blogové „zájmy“ rozdělené do jednotlivých kategorií.

Nejvíce lidí je nahuštěno v literárních, osobních a internetových blozích. Ostatní trochu skomírají. Pokud byste se v nějakém seznamu sami rádi objevili, neváhejte napsat do komentářů.

Seznam zájmů


Komentáře
  1. Forest

    Forest: Seznam zájmů je hodně povedená funkce. Facebook díky ní dostane úplně jiný rozměr 🙂

  2. Práce

    Práce: Ano povedená funkce. Reklama na Facebooku mi hlavně kvůli dokonalému cílení dává největší smysl.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Tak zájmy neslouží k propagraci, ale spíše aby si člověk mohl utřídit obsah na Facebook. Je to funkce pro uživatele.

Přidejte svůj komentář