Rozverný Fabulačník
Michal Ozogán

„Zájmy“ aneb užitečný obsah na Facebooku

„Zájmy“ aneb užitečný obsah na Facebooku

Většina lidí na Twitteru a Google plus prohlašuje plamennou řečí, že na Facebooku se nedá najít zajímavý obsah a že obsahuje akorát „výšblechty“ či nic neříkající #drunkstatusy. Takhle to ale není. Stačí si chvíli pohrát s blokací a váš stream bude čistý jako dětská prdelka.

Máte na výběr blokaci statusů, fotek, komentářů a liků, her či videí. Povypínat je můžete jak u konkrétních lidí, tak i celých seznamů, které částečně kopírují funkci kruhů. Nic proti Google+, ale takhle pokročilou správu ještě nenabízí.

Tak kde je ten zajímavý obsah?

Teď ale jak se jednoduše dostat k zajímavému obsahu. Facebook obsahuje tzv. zájmy, které mají velmi podobný systém jako kruhy na Google+, ale v něčem se přeci jen liší.

Zájmy můžete vytvářet omezeně, soukromě (což je velmi omezené omezeně) nebo veřejně. Lze do nich přidávat jak stránky tak osoby. Jednotlivé zájmy navíc mohou odebírat i další uživatelé. To je hlavní oproti Google+, kde lze kruhy jen sdílet.

Každý „zájem“ má svůj vlastní stream, čímž se částečně ruší neduh Facebooku, že některé příspěvky k vám vůbec nemusí dorazit. Pokud si ho rozkliknete, mělo by se vám objevit všechno a nepřijdete o jedinou zprávu.

Jak to všechno použít?

Zajímavý obsah samozřejmě neroste na stromech a budete ho muset najít. Zdrojem vám budou lidé s odběry a samozřejmě i stránky s tématy, která vás zajímají. A jelikož jsem měl k dispozici sociální seznam na sleduju vytvořil jsem z něj blogové „zájmy“ rozdělené do jednotlivých kategorií.

Nejvíce lidí je nahuštěno v literárních, osobních a internetových blozích. Ostatní trochu skomírají. Pokud byste se v nějakém seznamu sami rádi objevili, neváhejte napsat do komentářů.

Seznam zájmů


Komentáře
  1. Forest

    Forest: Seznam zájmů je hodně povedená funkce. Facebook díky ní dostane úplně jiný rozměr 🙂

  2. Práce

    Práce: Ano povedená funkce. Reklama na Facebooku mi hlavně kvůli dokonalému cílení dává největší smysl.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Tak zájmy neslouží k propagraci, ale spíše aby si člověk mohl utřídit obsah na Facebook. Je to funkce pro uživatele.

Přidejte svůj komentář

 


Nepřehlédněte 14 jednoduchých Twitter triků, které možná(!) neznáte

14 jednoduchých Twitter triků, které možná(!) neznáte

Nic více, ale ani nic méně, než několik tipů a triků na sociální síť Twitter. Vždycky to jde ještě o trošku chytřeji…

Zobrazit →

Mocné kouzlo Facebook tlačítka like

Mocné kouzlo Facebook tlačítka like

Jak jistě všichni víte, Facebook přímo baží po našich osobních datech a využívá každé příležitosti, jak je získat. Velkou chuťovkou pro něj představuje like tlačítko, protože se dostalo téměř na všechny webové stránky. Právě díky němu Facebook velmi dobře ví, kam rádi chodíte.

Zobrazit →


Sledujte mě

Odebírejte nové články

Sledujte mě
Nenechte si ujít nové články