Rozverný Fabulačník
Michal Ozogán

„Zájmy“ aneb užitečný obsah na Facebooku

„Zájmy“ aneb užitečný obsah na Facebooku

Většina lidí na Twitteru a Google plus prohlašuje plamennou řečí, že na Facebooku se nedá najít zajímavý obsah a že obsahuje akorát „výšblechty“ či nic neříkající #drunkstatusy. Takhle to ale není. Stačí si chvíli pohrát s blokací a váš stream bude čistý jako dětská prdelka.

Máte na výběr blokaci statusů, fotek, komentářů a liků, her či videí. Povypínat je můžete jak u konkrétních lidí, tak i celých seznamů, které částečně kopírují funkci kruhů. Nic proti Google+, ale takhle pokročilou správu ještě nenabízí.

Tak kde je ten zajímavý obsah?

Teď ale jak se jednoduše dostat k zajímavému obsahu. Facebook obsahuje tzv. zájmy, které mají velmi podobný systém jako kruhy na Google+, ale v něčem se přeci jen liší.

Zájmy můžete vytvářet omezeně, soukromě (což je velmi omezené omezeně) nebo veřejně. Lze do nich přidávat jak stránky tak osoby. Jednotlivé zájmy navíc mohou odebírat i další uživatelé. To je hlavní oproti Google+, kde lze kruhy jen sdílet.

Každý „zájem“ má svůj vlastní stream, čímž se částečně ruší neduh Facebooku, že některé příspěvky k vám vůbec nemusí dorazit. Pokud si ho rozkliknete, mělo by se vám objevit všechno a nepřijdete o jedinou zprávu.

Jak to všechno použít?

Zajímavý obsah samozřejmě neroste na stromech a budete ho muset najít. Zdrojem vám budou lidé s odběry a samozřejmě i stránky s tématy, která vás zajímají. A jelikož jsem měl k dispozici sociální seznam na sleduju vytvořil jsem z něj blogové „zájmy“ rozdělené do jednotlivých kategorií.

Nejvíce lidí je nahuštěno v literárních, osobních a internetových blozích. Ostatní trochu skomírají. Pokud byste se v nějakém seznamu sami rádi objevili, neváhejte napsat do komentářů.

Seznam zájmů


Komentáře
  1. Forest

    Forest: Seznam zájmů je hodně povedená funkce. Facebook díky ní dostane úplně jiný rozměr 🙂

  2. Práce

    Práce: Ano povedená funkce. Reklama na Facebooku mi hlavně kvůli dokonalému cílení dává největší smysl.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Tak zájmy neslouží k propagraci, ale spíše aby si člověk mohl utřídit obsah na Facebook. Je to funkce pro uživatele.

Přidejte svůj komentář

 


Nepřehlédněte Jak svůj blog propagovat na Facebooku zdarma

Jak svůj blog propagovat na Facebooku zdarma

Facebook kdysi představoval klenot, který umožnil propagaci na internetu těm, kteří neměli žádný rozpočet. Nicméně doba se změnila a tento klenot nyní zobrazuje především placenou reklamu. Dá se na něm vůbec protlačit nějaký obsah zdarma? A hlavně jak?

Zobrazit →

Kterak využít Facebook při blogování

Kterak využít Facebook při blogování

Co si budeme namlouvat, Facebook je největší sociální sítí u nás a má tím pádem i největší potenciál zvýšit návštěvnost. Záleží ale také o čem píšete – v některých případech se vám Twitter nebo Google plus může vyplatit více. I tak ale není na škodu Facebook nevypustit. Jsou v podstatě 3. základní cesty, jak se k němu můžete stavět.

Zobrazit →


Sledujte mě

Odebírejte nové články

Sledujte mě
Nenechte si ujít nové články