Rozverný Fabulačník
Michal Ozogán

Kterak využít Facebook při blogování

Kterak využít Facebook při blogování

Co si budeme namlouvat, Facebook je největší sociální sítí u nás a má tím pádem i největší potenciál zvýšit návštěvnost. Záleží ale také o čem píšete – v některých případech se vám Twitter nebo Google plus může vyplatit více. I tak ale není na škodu Facebook nevypustit. Jsou v podstatě 3. základní cesty, jak se k němu můžete stavět.

1. Totální ignorace

Facebook si poctivě zablokujete, ať už přes plugin v prohlížeči nebo přes nějaká kouzla v Linuxu. V podstatě ho vymažete ze svého internetového světa a vám po něm zůstane akorát velké množství nefunkčních odkazů a iframů. I toto je možnost, ale připravujete se tím o zajímavý zdroj návštěvnosti. Pokud se s ním ale z jakéhokoliv důvodu nekamarádíte a tiše pěstujete nenávist, je to na vás.

2. Pasivní využití

Abyste mohli Facebook použít na svém webu, nemusíte mít na něm vůbec účet. Žádné obavy o své soukromí vás nečekají. Tomu se vystaví maximálně vaši čtenáři. Základním prvkem by určitě měl být like button. Na ten si lidé poctivě budují návyk, takže ho využijte ke svému prospěchu.

Poměrně nedávno se objevil Recommendations Bar, který je obzvláště vtíravý. Drží se na spodku okna a po určitém čase nebo po doscrollování na x% stránky se rozevře a vy uvidíte další zajímavé stránky z domény.

I takový Activity Feed může být zajímavý. Dokáže spolehlivě odhalit, co se vašim přátelům na jednom konkrétním webu líbí. Použijete to jako pomůcku k větší čtenosti nebo ke špehování.

Využít můžete i Facebookovské komentáře. Těm bych se ovšem já osobně vyhnul. Ztratíte určité množství lidí, které by sice rádo komentovalo, ale nechce se jim to dělat přes Facebooku. Radši klasický WordPressovský formulář. A mít tam hned dvě skupiny komentářů by bylo přinejmenším divné.

Pamatujte, že byste to neměli přehánět a nemít přeFacebookováno.

3. Aktivní využití

Pro aktivní využití se budete muset na Facebook sami registrovat. Ovšem pozor, to ještě neznamená, že mu budeme muset dávat nějaké osobní údaje. Stačí založit čistě stránku (page) a ne osobu.

A to je právě největší otázka – založit stránku nebo povolit svému osobnímu účtu odběry? Pojďme se podívat na plusy a mínusy:

Osobní profil s odběry
+ nezačínáte od nuly, většinou už nějaké přátele máte
+ nemáte zmatky v tom jestli publikujete za stránku nebo za sebe
– musíte si dávat pozor na nastavení soukromí
– přihlásit odběr není pořád tak profláknuté jako like
– ne všechny vaše přátele musí zajímat obsah vašich veřejných příspěvků

Stránka
+ můžete si ji založit oddělené a nemusíte mít na Facebooku osobní profil
+ má správu oprávnění, takže můžete zapojit do publikování více lidí
+ pokud chcete, jde to i anonymně – tajný blog řekněme
– profil stránky nemůže dělat všechny akce jako osoba (např. dát like na url)
– začínáte od nuly, pro někoho s málo návštěvníky může být problém likes získat

Oba dva způsoby mají něco do sebe. Otázka zůstává – může se na Facebooku plně prosadit jednostranné sledování? Zvyknou si na něj uživatelé a začnou ho běžně používat?

A jakou volíte na Facebooku propagaci vy?


    Přidejte svůj komentář

     


    Nepřehlédněte Jak svůj blog propagovat na Facebooku zdarma

    Jak svůj blog propagovat na Facebooku zdarma

    Facebook kdysi představoval klenot, který umožnil propagaci na internetu těm, kteří neměli žádný rozpočet. Nicméně doba se změnila a tento klenot nyní zobrazuje především placenou reklamu. Dá se na něm vůbec protlačit nějaký obsah zdarma? A hlavně jak?

    Zobrazit →

    Na sociální sítě s koštětem, část I. – Facebook

    Na sociální sítě s koštětem, část I. – Facebook

    Rozhodl jsem se, že si ujasním, co očekávám od sociálních sítí. Věnuji jim až příliš mnoho času, než abych je pořád používal jen tak bez přemýšlení. V několika příštích článcích budu postupně projíždět své sociální sítě a měnit způsob, jakým je využívám. Jako první jsem si vzal na paškál Facebook.

    Zobrazit →


    Sledujte mě

    Odebírejte nové články

    Sledujte mě
    Nenechte si ujít nové články