Kouzlo guest postingu

Guest posting se v poslední době začal rozvíjet jako zajímavá možnost pro získání zpětných odkazů a hlavně nových návštěvníků. V zásadě vás nemusí stát ani korunu, protože se jedná o výměnu výhodnou pro obě strany. Jedna z nich získá unikátní, a snad i kvalitní, článek na svůj blog téměř bez práce a ta druhá zase tolik potřebnou propagaci.

O co tedy jde? Jste blogger a potřebujete se nějak prosadit, získat nové návštěvníky. Najdete si tedy magazín nebo blog podobného zaměření a oslovíte je, jestli by měli zájem o váš článek. Výměnou za to, získáte krátký medailonek s odkazem na jeho konci. Když někoho napsané veledílo nadchne, určitě si bude chtít přečíst i váš web a vy tak získáte nového čtenáře. Navíc získaný zpětný odkaz vám dají k dobru i vyhledávače.

Zásady

Co se týče několika zásad, které byste měli dodržovat. Svůj článek neodflákněte, nemusel by být přijat a i kdyby ano, tak pro vás to určitě nebude ta nejlepší reklama. Rovněž každému blogerovi posílejte unikátní obsah, který ještě nikde nebyl zveřejněn. Neexistuje že byste více lidem dali to samé nebo prostě vzali něco již napsaného ze svého blogu. Takto to prostě nefunguje.

Při výběru berte ohledy na tématičnost. Když píšete o vaření, nemá cenu posílat článek do blogu o hrách. Ani jedna strana by z toho mnoho užitku neměla.

Kam napsat?

Ne všichni ale musí mít o guest posting zájem, takže se možná vrátíte s nepořízenou. Nejjistější tedy je, kontaktovat blogy, které dali jasně najevo, že u nich článek zveřejnit můžete. Své nabídky můžete napsat do komentářů pod tímto článkem a nebo samozřejmě napsat o tom přímo na svém blogu.

A jaký je váš vztah ke guest postingu? Nechali byste si na blog publikovat článek od jiného člověka? Nebo to je pro vás svaté místo, kde píšete jen vy?

26. května 2012