Rozverný Fabulačník
Michal Ozogán

6 důvodů, proč váš blog nikdo nečte

6 důvodů, proč váš blog nikdo nečte

Existuje velké množství možných důvodů proč váš blog nikdo nečte (kromě vás samotných). Podívejte se na 6 základních chyb, kterých se blogeři dopouštějí.

1. Píšete jednou za uherský rok

Abyste si získali věrné čtenářstvo, je třeba pravidelně psát čtivé a kvalitní články. Opravdu si nestačí jednou za čas vzpomenou: No jo, vždyť já vlastně píšu blog, to bych měl asi něco vyplodit. A i kdyby to bylo veledílo, tak o neaktualizovaný web ztratí lidé zájem. Mají totiž jenom krátkou paměť a vy jim ji proto musíte neustále osvěžovat.

Pozor, neznamená to, že postování několikrát za den, zas až tolik lidé sklerotiční nejsou. Ideální doba je, dle mého názoru, týden. Dost na to, aby vám napadl nějaký zajímavý námět. Zároveň málo na to, aby váš blog mohl někdo považovat za neaktualizovaný. Když vás líbá múza jako divá piště klidně častěji nebo si dávejte články do zásoby. Plus pár dalších tipů, jak neusnout na vavřínech.

2. Nejste aktivní

Blog je jako váš domov – vy se musíte naučit překročit jeho práh a vydat se za hranice. Blogování není o tom, že si plácáte bábovičky na svém vlastním písečku, ale musíte také sledovat dění okolo. Jestli někdo nestaví hrad, most nebo jestli kočka nečůrá do písku.

Zapojit se můžete různými způsoby, komentovat příspěvky ostatních, reagovat na ně klidně i celými články, z méně častých způsobů pak třeba vytvořit zajímavý dotazník. Je už na vás, jak budete inovativní.

3. Nereagujete na komentáře

Nepřekročit práh vlastního domu je špatné, ale ještě horší je nevylést vůbec z postele. Když už si dá někdo tu práci a vloží komentář, měli byste na něj patřičně reagovat. Skončete s článkovým monologem a začněte s komentářovým dialogem. Více se dočtete např. v článku 6 tipů jak získat komentáře na svém blogu.

Nepodceňujte ani další možnosti zpětné vazby, reagujte třeba i na emaily a buďte nápomocní tak, jak vám to váš čas dovolí. Všechno to je jen otázka toho, jak moc se chcete blogu věnovat.

4. Rezignujete na sociální sítě

Můžete mít Facebook jakkoliv neradi, ale jednu věc mu upřít nemůžete – dokáže na váš web dostat lidi. Ať už články sdílíte mezi svými přáteli nebo na vytvořené Facebook stránce. Nemusíte zůstat pouze u něj – je tu i Twitter nebo Google+. Na sociálních sítí narazíte na zajímavé lidi, kteří si vaši články určitě rádi přečtou.

Je to i způsob jak šířit své krátký myšlenky a nápady, které jsou příliš krátké na to, aby se z nich dal vytvořit blogpost. Dejte si zároveň ale pozor, abyste postupně nepsali jen statusy a zapomněli na články. Říká se, že právě to může být zabiják blogů.

5. Nevíte o čem psát

Na vašem blogu se věnujte jednomu tématu, pokud možno takovému, které zaujme velké množství lidí, a ve které se vyznáte. V prvním případě nastane ten problém, že čtenáře prostě nezískáte, jelikož jich je velmi málo a ve druhém pak dostane kvalita vašich článků pořádně na hubu. Číst vás budou jen opravdoví optimisti, kteří věří, že příště to bude lepší.

Když se hned na začátku jasně vymezíte, budete mnohem lépe vědět, kde potenciální čtenáře hledat a kterak pro ně udělat blog co nejvíce přívětivý. Buďte zlí, nebo hodní.

6. Jste noví

Piště, pište a ono to přejde. Na tohle žádná jiná rada není. Pokud nejste staví, tak nějakou dobu získávání čtenářů trvá.

Edit 22.04.2016

Lamič se nabídl, že sepíše nějaké další důvody, které mohou stát mezi vámi a neutuchající slávou :sparkles:. Přečtěte si jeho 11 chyb.

A co je podle vás věc, která dokáže zabít blog?


Komentáře
  1. Tomáš Rak

    Tomáš Rak: Tlačítko flattr tu vidím, ale kde je g+, tweet a share od facebooku? Právě ses připravil o jedno sdílení protože jsem línej to tam sdílet ručně. Jinak pěkný článek. Ve všech bodech souhlasím.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Můžeš mi napsat, který používáš prohlížeč, případně jaký OS? Zkoušel jsem to ve všem a sdílecí tlačítka normálně vidím. Leda že by v noci měla pauzu 😀

    2. Lukenzi

      Lukenzi: Jestli používáš AdBlock tak je neuvidíš mě je to taky blokuje 🙂

      1. Tomáš Rak

        Tomáš Rak: Jo, tak je to tím adblockem. Snad si toho tvůrci pluginu všimli a pracují na opravě.

        1. Sue Diamond

          Sue Diamond: AdBlockom to nebude, ten mám zapnutý a tlačítka na zdieľanie vidím pekne pod článkom 🙂

  2. ladyesik

    ladyesik: Nespadám ani do jedné kategorie a přesto mám jeden komentář za měsíc 🙂 … smutné, návštěvnost mám docela vysokou, ale na co to je, když nevím, jestli někdo blog skutečně čte – a proč – a není tam jen náhodou.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: A i na téma komentáře tu můžeš najít článek: http://fabulator.cz/6-tipu-jak-ziskat-komentare-na-svem-blogu/ Ono především záleží na typu článku. Uživatelé spíše reagují na něco vyloženě konfrontačního, na nějaké zajímavé myšlenky nebo úvahy, kde mohou vyjádřit svůj názor. A hlavně když je to dostatečně krátké.

      Další věcí je, že uživatelé spíše kritizují než chválí. Pokud píšeš dobře, nemají tě za co kibicovat 😀

      Obecně je ale se zpětnou vazbou problém. Ono je dobré narazit i na správné lidi, protože většinu komentářů píše pravidelná skupina lidí (alespoň u mě).

  3. Elizabeth

    Elizabeth: Môžem len súhlasiť. 🙂 Keď sa človek rozhodne viesť blog mal by si nájsť na aktivitu aspoň za hŕstku svojho času. 🙂

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Občas je to těžké udržet si psavou, ale jak říkáš, kdo chce, čas si najde. A není nic smutnějšího (ok, je) než blog, co vypadá dead.

  4. Em Age

    Em Age: Opět skvělý článek… šokující nadpis, úplně jsem se těšila, až se do článku začtu.
    Nejvíc souhlasím s reagováním na komentáře. Když bloger na svém blogu nereaguje na komentáře, brzy o blog ztratím zájem. Nevím, proč tomu tak je… mám asi pocit, že jsem ignorována. 😀 A to žádný čtenář, který napíše třeba kilometrový komentář, být nechce. 😀

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Kilometrové komentáře jsou vždy velmi nebezpečné. Jak je tam toho napsané moc, tam mi snad psaní reakcí trvá déle, než psaní článku. Dřív jsem dokonce měl statistiku, kolik jsem napsal znaků v příspěvcích a kolik v komentářích a byla to docela zajímavá čísla.

  5. Marky / little-me

    Marky / little-me: Zase pěkný článek. Píšu na ostatní blogy komentáře a vrátí se mi jich ani ne polovina. Pak si nepamatuju adresu blogu a nemůžu se vrátit. Smůla, ochuzují sebe i mě.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Taky se mi občas stane, že narazím na zajímavý blog, ale nějak si ho zapomenu uložit. Naštěstí mám teď v chrome takový chytrý doplněk, který mi umožňuje poměrně jednoduše blogy ukládat a sledovat nové články.

  6. Martina Wertheim-Kastlová

    Martina Wertheim-Kastlová: Naprosto souhlasím a s dovolením sdílím. 🙂

  7. Aynarra Tulrgar

    Aynarra Tulrgar: Jo, máš pravdu a musím smutně konstatovat, že jsem svůj blog už zase zabila. Jsem takový masový vrah svého blogu, až je to děsivé 😀

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: No tenhle blog funguje od roku 2010 a za tu dobu jsem ho zabil a vzkřísil tolikrát, že z něj bude druhej Ježíš.

  8. Tennsie

    Tennsie: Další návrh zní: Ví o čem psát, ale nejsou to zajímavá témata.
    Myslím, že podstatné na blogu taky je fakt, že pokud se píše jakoby z minulosti a neobsahuje aktuální témata je prostě nezajímavý a nečtený. Většina „celebrit“ v českém bloggerství píše – točí o aktuálních tématech a tématech, které čtenáře zajímá a jsou zajímavé.

    Také vzhled hodně o blogu mluví. Ač se to nezdá, vzhled je to první, na co člověk bere pozornost. Tudíž je to číslo 1!

    A v poslední řadě také odkazy na ostatní články v blogu. Myslím, že žádný blogger nechce, aby jeho článek někdo přečetl, nezanechal komentář a šel zase o dveře dál. Pokud blogujete už nějakou chvíli a vzpomenete si v určitou chvíli, že jsem na podobné téma už článek psali, tak není od věci, do článku pár odkazů dát.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Psát na aktuální témata je určitě dobrá rada. Je dobré samozřejmě znát svoje publikum vědět, co je aktuálně pro ně.

      Já bych třeba vzhled až tolik neupřednosňoval. Samozřejmě je to velké plus, ale pokud je text na něm čitelné a je přehledný, tak to úplně stačí. Tady myslím spíše než vylepšit jde zkazit.

      Ono obecně taková mezi-blogová komunikace je určitě prospěšná.

  9. Tom

    Tom: Super článek co se čte sám. Já si stojím za tím, že než abych napsal ho*no, jenom kvůli čtenosti, radši si dám pár dní odstup a potom vydám článek co má nějakou kvalitu. Je škoda, že tohle si dost lidí neuvědomuje a spousta blogů vypadá spíše jako deníčky 🙂

  10. Lamič

    Lamič: Pěknej článek, ostatně jako vždy. Tebe se vyplatí sledovat 🙂

    S jednotlivými body souhlasím. Nicméně si myslím, že bych se ve finále dostal občas ke krapet jinejm bodům, které kurví návštěvnost.

    1. Michal Ozogán

      Michal Ozogán: Když o tvých bodech napíšeš článek, přidám odkaz na konec 🙂

      1. Lamič

        Lamič: To zní jako výzva 🙂 Pokud přijmu a napíši, dám ti kdyžtak vědět mailem.

Přidejte svůj komentář

 


Nepřehlédněte Optimální délka blogového článku

Optimální délka blogového článku

Jak je známo, dnešní doba je uspěchaná a lidé neradi čtou, zvláště pak na internetu. Předhoďte jim dlouhý text se sáhodlouhými odstavci a oni jen zakroutí očima, vzdají to a jdou dál.

Zobrazit →

5 možností, jak nenechat své články zemřít

5 možností, jak nenechat své články zemřít

Pokud máte rozsáhlou knihovnu článků, tak se vyplatí s ní správě pracovat. Čtenář je totiž tvor nadmíru líny a lepší je mu dát pomocnou berličku, aby mohl taje vašich článků lehce prozkoumávat.

Zobrazit →


Sledujte mě

Odebírejte nové články

Sledujte mě
Nenechte si ujít nové články